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Fernanda Camino, founder and creative director of Maria Eulália, has always been fascinated by the secrets and particularities of jewelry - a world to which she was introduced by her grandmother, Maria Eulália, a renowned jeweler and a profound connoisseur of precious stones. Because of this, Fernanda grew up surrounded by diamonds, pearls, and other precious stones.

The particular beauty of each stone and the richness of details of the pieces fed a great curiosity about the history of each jewel. It was in Florence, where Fernanda studied jewelry design, that the Maria Eulalia brand began to be created. Inspired by the contrast between the New and the Old World, the designer explored the various lines of art to create contemporary jewelry with traces of other times, which enhance the particular beauty of each woman with timeless elegance and glamour. The concept of Romantic art - the main artistic movement of the 19th century, in the words of Baudelaire, - perfectly describes the aesthetic sense of Maria Eulalia's brand creations.

"Romanticism is precisely situated neither in choice of subject nor in exact truth, but in a way of feeling. In my conception, romanticism is the most recent and current expression of beauty. And those who speak of romanticism speak of modern art, of intimacy, spirituality, color, and tendency to the infinite...". Maria Eulalia's jewelry is truly a current expression of beauty. Her unique creations are not entirely defined by the choices of themes in the collections, but enchant by the power that each piece has to thrill and engage.


Fernanda Camino, fundadora e diretora de criação da Maria Eulália, sempre teve fascínio pelos segredos e particularidades da joalheria - mundo ao qual foi apresentada por sua avó, Maria Eulália, uma renomada joalheira e profunda conhecedora de pedras preciosas. Em função disso, Fernanda cresceu cercada por diamantes, pérolas e outras preciosidades.

A beleza particular de cada pedra e a riqueza dos detalhes das peças alimentaram uma grande curiosidade sobre a história de cada joia. Foi em Florença, onde Fernanda estudou design de joias, que a marca Maria Eulália começou a ser criada. Inspirada no contraste entre o Novo e o Velho Mundo, a designer explorou as diversas linhas de arte para criar joias atuais com traços de outros tempos, que realçam a beleza particular de cada mulher com elegância e glamour atemporal. O conceito de arte Romântica - principal movimento artístico do século XIX, nas palavras de Baudelaire, - descreve de modo perfeito o senso estético das criações da marca Maria Eulália.

“O Romantismo não se encontra nem na escolha dos temas nem na sua verdade objetiva, mas no modo de sentir. Para mim, o romantismo é a expressão mais recente e atual da beleza. E quem fala de romantismo fala de arte moderna, de intimidade, espiritualidade, cor e tendência ao infinito…”. As joias Maria Eulália são verdadeiras expressões atuais da beleza. Suas criações únicas não se definem inteiramente nas escolhas dos temas das coleções, mas encantam pelo poder que cada peça tem de emocionar e cativar.