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Peppy is glam, it's fun, it's chic. with a carioca soul and global design, it is a refreshment for the imagination.

When it passes, it is soon noticed. A feast of colors and textures, in ways full of grace. No labels, no limits, no right or wrong. Everything moves, everything transforms and... everything makes you smile. A breath of freedom, of being who you are. After all, if your self and mood changes every day, why does your jewelry always have to be the same?

A jewelry brand owned by Mel Jordan, Peppy was born as a pilot project, at the end of her Masters in Jewellery Design at Central St Martins, in London. It soon caught the attention of the local media.

The return to Brazil, in 2021, marked the official launch of the label, with its fun and transformable jewellery. Graduated in Fashion and later in Goldsmithing, Mel has been working with jewelry since 2014, but it was in 2019 that she found her style. Irreverent, her creations translate the joy of Rio with an insouciant Brazilian glamour.

Her inspirations come from art, raw materials, colors and nature. A touch of Schiaparelli here, sparks of Lygia Clark there, natural stones and an authentic design are the recipe for these one-of-a-kind pieces that take on new life with each use, almost like a four-handed creation between Mel and whoever use the pieces. With Peppy, the concept of “freedom of expression” has been updated.


Peppy é glamour, é diversão, é chique. com alma carioca e design global, é um refresco para a imaginação.

Quando passa, logo é notada. Um banquete de cores e texturas, cheio de graça. Sem rótulos, sem limites, sem certo ou errado. Tudo se move, tudo se transforma e... tudo te faz sorrir. Um sopro de liberdade, de ser quem você é. Afinal, se você e seu humor mudam todos os dias, por que suas joias têm que ser sempre as mesmas?

A marca de joias de Mel Jordan, Peppy nasceu como um projeto piloto, ao final do mestrado em Design de Joias na Central St Martins, em Londres. Logo chamou a atenção da mídia local.

A volta ao Brasil, em 2021, marcou o lançamento oficial da marca, com suas joias divertidas e transformáveis. Formada em Moda e posteriormente em Ourivesaria, Mel trabalha com joias desde 2014, mas foi em 2019 que encontrou seu estilo. Irreverentes, suas criações traduzem a alegria do Rio com um despreocupado glamour brasileiro.

Suas inspirações vêm da arte, das matérias-primas, das cores e da natureza. Um toque de Schiaparelli aqui, brilhos de Lygia Clark ali, pedras naturais e um design autêntico são a receita dessas peças únicas que ganham vida nova a cada uso, quase como uma criação a quatro mãos entre Mel e quem usa as peças. Com Peppy, o conceito de “liberdade de expressão” foi atualizado.